Cum sa nu mai mananci in excessSase cai prin care sa nu mai mananci in exces

Cum sa nu mai mananci in exces

Foamea este un semnal prin care corpul iti spune ca are nevoie de energie. Aceasta poate fi aliatul numarul unu in lupta cu kilogramele, daca reusesti sa iti asculti cu atentie organismul si sa ii oferi exact cantitatea de care are nevoie.

In acelasi timp, poate fi si dusmanul numarul unu deoarece te poate face sa mananci mai mult decat trebuie si sa nu iti mai controlezi poftele pentru diverse alimente.

Pentru a evita sa ajungi in cea de-a doua situatie, Prevention te invata sase cai prin intermediul carora poti stapani tentatia de a manca in exces.

1. Foloseste o scara pentru a-ti evalua foamea si satietatea
Incearca sa evaluezi cat mai corect aceste doua senzatii, raportandu-te la urmatoarele "trepte":
- mort de foame (implica o senzatie de disconfort la nivel abdominal insotita de o capacitate scazuta de a gandi si a lucra, precum si de o stare de nervi si agitatie);
- infometat (daca nu mananci in scurt timp, ajungi sa fii mort de foame);
- potrivit de infometat (stomacul incepe sa trimita primele semnale prin care cere hrana, acesta fiind momentul optim pentru mancat; cu cat lasi sa ti se faca mai foame, cu atat risti sa mananci mai mult decat e necesar);
- satul (nu te simti plin, dar nici nu iti este foame; te simti confortabil);
- plin (deja mancarea incepe sa nu mai fie atat de gustoasa ca la primele inghitituri, deoarece ai depasit cantitatea de care era nevoie pentru ca organismul sa scape de senzatia de foame);
- imbuibat (ai ajuns la stadiul in care te simti de-a dreptul inconfortabil, cu stomacul foarte plin care iti apasa parca pe alte organe, facandu-te sa simti chiar si arsuri).

2. Mananca o data la 4-5 ore
Cel mai indicat este sa mananci o data la 4-5 ore, cate putin. Alimentarea regulata a organismului mentine cantitatea de zahar din sange la un nivel constant, ca si nivelul de energie, ceea ce te fereste de a manca in plus.
Daca nu ai posibilitatea de a te hrani atat de des, incearca macar sa respecti cele trei mese pe zi, iar intre ele sa iei doua gustari, care sa includa aproximativ 150 de calorii fiecare, suficiente cat sa iti potoleasca foamea.

3. Nu sari peste micul dejun
Un studiu realizat in Marea Britanie a demonstrat ca cei care mananca un mic dejun ce contine proteine, grasimi si carbohidrati se simt mai mult timp satui si consuma mai putine calorii pe parcursul zilei decat cei care mananca prima data pe zi tarziu, spre dupa-amiaza.

4. Mananca alimente voluminoase, dar sarace in calorii
Alimentele care au un continut ridicat de apa, voluminoase, cum sunt fructele si legumele, te ajuta sa controlezi mai usor foamea. Acestea, comparativ cu biscuitii sau snacksurile, te fac sa iti simti stomacul plin, fara sa fi ingerat prea multe calorii. Mananca salate la cina si fereste-te de fructele deshidratate.

5. Consuma cat mai multe fibre
Fibrele te ajuta sa te simti satul mai repede si sa ai aceasta senzatie pentru mai mult timp, deoarece acestea sunt metabolizate mai incet de catre organism. Pentru a slabi, cel mai indicat este sa consumi aproximativ 25 de grame de fibre zilnic. Incearca sa mananci morcovi sau mere la fiecare masa si inlocuieste cat mai mult posibil produsele din faina alba cu cele din faina integrala.

6. Include proteine sanatoase la fiecare masa
Ca si fibrele, acestea te fac sa te saturi mai repede si pentru mai mult timp. Straduieste-te sa mananci o portie de alimente bogate in proteine slabe, cum ar fi oua (albusul in special), ton sau pui fara piele, la fiecare masa.
O portie de carne presupune o bucata de marimea unui pachet de carti sau de marimea palmei (fara sa pui la socoteala si degetele). De asemenea, include cat mai des leguminoase in alimentatia ta (fasole, mazare, soia).

 

[sursa: ziare.com]